Reparatieverzoek

Is er iets stuk in uw woning? Meld het ons. Wij herstellen gebreken graag snel en goed. Meestal zijn de kosten voor onze rekening.

Spoed

Soms is er spoed bij een reparatie. Bijvoorbeeld wanneer de riolering verstopt is, bij een water- of gaslek of wanneer de centrale verwarming is uitgevallen midden in de winter. Is het noodzakelijk dat wij dezelfde dag nog actie ondernemen? Belt u dan met 0900 - 8400. Via dit nummer zijn wij 24 uur per dag bereikbaar, ook in het weekend en op feestdagen.

Geen spoed

Reparatieverzoeken die niet spoedeisend zijn kunt u indienen via:

In de meeste gevallen kunnen we direct een afspraak met u maken zodat u weet wanneer de monteur langskomt om de reparatie uit te voeren.

Verstopping

Een verstopping kunt u ook snel en gemakkelijk online doorgeven. Uw melding wordt direct doorgestuurd naar Van der Velden Rioleringsbeheer. Zij nemen vervolgens contact met u op om een afspraak te plannen.

Kosten

Als er iets kapot gaat, bijvoorbeeld door slijtage of ouderdom, dan is dat in de meeste gevallen voor onze rekening. Houd er wel rekening mee dat sommige kosten voor uw rekening zijn. Bijvoorbeeld in het geval van:

  • bijvullen en ontluchten van een cv-ketel;
  • onnodig en/of opzettelijke schade (bijvoorbeeld stukgeslagen ruiten);
  • onjuist of ondeskundig gebruik (bijvoorbeeld verstopping van de riolering door frituurvet);
  • nalatigheid (bijvoorbeeld kapot gesprongen leidingen door bevriezing);
  • als u buitengesloten bent en u ons belt om u te helpen;
  • het laten vegen van schoorstenen.

De vier meest voorkomende kosten die voor rekening van bewoner zijn (vermelde bedragen zijn inclusief BTW) (prijspeil januari 2018):

1. CV bijvullen en radiatoren ontluchten € 49,-
2. Buitensluiting (met materiaalkosten) € 76,-
3. Sleutel (niet-gecertificeerd) bijbestellen € 15,-
4. Vervanging glas bij breuk tussen € 71,- en € 189,- (exclusief voorzieningen voor het plaatsen)  

Daarnaast worden ook voorrijkosten in rekening gebracht van € 33,-.

In het overzicht vindt u van A tot Z wie verantwoordelijk is voor bepaalde werkzaamheden in of rondom uw woning, wij als Acantus of u als huurder.

Afspraak = afspraak

Maakt u een afspraak voor een reparatie, maar bent u niet thuis op het moment dat we langskomen? Dan brengen we € 25,- in rekening. Uiteraard geldt dit andersom ook. Komt Acantus een gemaakte afspraak niet na en hebben we dit van te voren* niet laten weten per brief, e-mail of telefoon? Dan ontvangt u van ons een vergoeding van € 25,-.
*We werken in bloktijden. Voorbeeld: er is afgesproken dat er tussen 10 en 12 uur een vakman langskomt. Deze afspraak kan dan uiterlijk om 10 uur afgezegd/verplaatst worden door een medewerker.

Zelf aangebrachte voorziening

Wij vergoeden geen schade aan de voorzieningen die u zelf heeft aangebracht. Reparaties hieraan zijn voor uw eigen rekening.