Veelgestelde vragen

Waarom stappen jullie over van loting naar inschrijfduur?
We hebben een evaluatie gedaan en hierbij gesproken met huurders, huurdersorganisaties en gemeenten. Ook hebben we onderzoek gedaan onder woningzoekenden en nieuwe huurders. Wat sterk naar voren kwam was dat mensen heel goed zelf weten waar ze willen wonen en ook bereid zijn te wachten. Door op deze manier te gaan werken, verwachten we dat woningzoekenden sneller een woningen vinden op de gewenste plek. Om mensen die met spoed een woning nodig hebben te kunnen blijven bedienen, verloten we nog steeds ongeveer 10% van ons woningaanbod. 

Ik sta ingeschreven als woningzoekende, waarom moet ik mijn account opnieuw activeren?
Wij zorgen ervoor dat al uw gegevens netjes worden overgezet naar ons nieuwe systeem. Omdat het een nieuw systeem is, is het nodig dat u zich opnieuw activeert en al uw gegevens goed checkt. Ook betaalt u bij activatie €15,- inschrijfgeld. 

Hoe werkt de activatie?
Dinsdag 30 juni ontvangt u van ons een e-mail met daarin de activatielink. Klik op de link en volg de aanwijzingen in het scherm. 

Waarom moet ik €15,- inschrijfgeld betalen bij activatie?
De administratiekosten van €25,- schaffen we af. Hiervoor komt het inschrijfgeld terug. 

Wat gebeurt er als ik mijn account niet opnieuw activeer?
U kunt uw account tot het einde van 2020 activeren. Doet u dit niet, dan wordt u uitgeschreven en verliest u uw inschrijftijd. 

Hoe zit het met inschrijftijd?
U neemt uw huidige inschrijftijd mee tot een maximum van 5 jaar. 

Hoeveel inschrijftijd heb ik?
Zodra u de activatie hebt doorlopen kunt u in uw gegevens precies zien hoelang u staat ingeschreven. 

Per wanneer gaan de wijzigingen in?
Vanaf dinsdag 30 juni 2020.

Wanneer stopt de huidige manier van toewijzen?
Maandag 15 juni publiceren we het laatste lotingaanbod. U kunt t/m donderdag 18 juni reageren op deze woningen. Dus niet t/m zondag zoals u normaal gesproken van ons gewend bent. Het aanbod van 15 juni wordt geloot op maandag 22 juni. 

Waarom kan ik maar t/m donderdag 18 juni reageren en niet langer?
Vanaf vrijdag 19 juni t/m 29 juni gaan wij alle gegevens overzetten en de nieuwe website klaarzetten. In die periode is het niet mogelijk iets te doen, zoals een woning zoeken, inschrijven etc.