Servicemedewerker Harry Wijntjes

"Goede service zit soms in simpele dingen"

Harry Wijntjes

Harry is 58 jaar en werkt sinds april 1983 bij Acantus.

“Ik vind het dagelijks onderhoud het mooist. Als mensen een kraantje stuk hebben, een deurslot kapot, lekkages oplossen. Je gaat zo’n dag van hot naar her. Ik vind het leuk om bij de mensen thuis te komen en oplossingen te zoeken voor de problemen die ik dan tegenkom. Ook denk ik graag na over hoe Acantus de service aan de huurder verder kan verbeteren. Het geeft me voldoening als de organisatie iets met mijn ideeën doet. Het zit ‘m soms in simpele, praktische dingen. Ik heb bijvoorbeeld een systeem bedacht waardoor in grote appartementencomplexen een kapot slot van de centrale toegangsdeur direct vervangen kan worden. Ergens binnen het gebouw ligt nu standaard een reserveslot. Alle servicemedewerkers kunnen er bij. De levertijd van zo’n slot is wel zes weken. Vroeger bleef de centrale toegangsdeur dus al die tijd open staan, met als gevolg ongewenste gasten in de entree en op de gangen. Bij Acantus bleven de klachten maar komen, huurders dachten dat er niks mee gedaan werd. En dat moet niet. 

Dit soort simpele dingen zorgt voor tevreden huurders.

Als wij nu een centraal slot snel vervangen, hebben huurders het gevoel dat wij hun klacht serieus nemen. Acantus heeft er ook baat bij, want het is goed voor een woningcomplex: het blijft netjes en de bewoners voelen zich veilig. Het mes snijdt aan twee kanten. Voor mij is het belangrijk dat we tevreden huurders hebben en dat er naar hen geluisterd wordt."