Servicemedewerker Evert Weits

"Vakmanschap leveren, voor de huurder"

Evert Weits

Evert is 45 jaar en werkt sinds februari 1997 bij Acantus.

“Stel er zit een stukje tegelwerk los in de keuken. Eerst overleg ik met de huurder, want je moet altijd het vertrouwen winnen. Die man of vrouw heeft namelijk wel een vreemde in zijn huis. Ik vraag: wat is het probleem, laten we eerst even kijken en praten. Ik loop mee, luister en vertel wat de mogelijkheden zijn. Vervolgens besluiten we: zó gaan we het doen. Dan weet die man of vrouw al: die servicemedewerker neemt me serieus. Ondertussen hebben we de koffie meestal wel op en kan ik beginnen met de boel goed af te dekken. Ik wil de spullen van de huurder niet beschadigen. Ik haal al het oude tegelwerk er af en ik bik het stuclaagje weg. Ik stuc het weer en tegel het hele wandje opnieuw. Je kunt ook denken: ik verwijder alleen dat kapotte tegeltje en ik plak er een nieuwe op, ik laat het oude stucwerk gewoon zitten. Dan ben je wel sneller klaar maar het lijkt nergens naar, het wordt bobbelig. En Acantus krijgt misschien een nieuwe klacht."

Ik wil dat ze erop kunnen vertrouwen dat ik hun klacht ga verhelpen. 

Kijk, als ik mijn Acantusbus op de oprit zet, wil ik niet dat de huurders denken: daar komt weer zo’n prutser. Als ze ‘Acantus’ zien moeten ze erop kunnen vertrouwen dat ze een vakman over de vloer krijgen,  of het nu een probleem met de radiator is, een lekkage verhelpen, een deur repareren, kapotte tegels vervangen of wat dan maar ook. Als de klus er op zit, staan ze vaak nog in de deur te zwaaien. Zorgen voor tevreden huurders, dat maakt dit werk zo mooi.”