Ik betaal de huur via AcceptEmail maar ik heb de mail niet ontvangen, wat nu?

Huurders die de huur via AcceptEmail betalen kunnen problemen ondervinden. Sinds de zomer van 2017 krijgen wij namelijk meldingen dat de door ons verstuurde AcceptEmails de ene keer wel, de andere keer niet aankomen in de mailbox. Dit betreft huurders met een mail account van Microsoft (hotmail.com, hotmail.nl, msn.com, live.nl en outlook.com). In samenwerking met Microsoft wordt onderzocht wat hiervan de oorzaak kan zijn.

Betaalt u via AcceptEmail en heeft u de mail niet ontvangen?
Zolang het probleem niet is opgelost, verzoeken wij u de huur zelf over te maken op rekeningnummer: NL02RABO0343561700 t.n.v. Acantus, Veendam. Onder vermelding van uw relatiecode/naam en adres.

Bel of mail gerust als u vragen heeft
U kunt ons bereiken via 0900-8400 of stuur een mail naar info@acantus.nl.

Veel gevraagd over Ik betaal de huur via AcceptEmail maar ik heb de mail niet ontvangen, wat nu?

Wat is AcceptEmail?

AcceptEmail is een digitale factuur die u elke maand via de mail ontvangt. Betalen kan veilig en snel met iDEAL, gewoon vanuit uw eigen e-mail. Overtikken van betaalkenmerken en rekeningnummers is niet nodig, alles is al netjes voor u ingevuld. Zodra de betaling is gedaan verspringt de betaalindicator in de mail. Zo weet u zeker dat de betaling is gelukt. 

Wat heb ik nodig om via AcceptEmail mijn huur te kunnen betalen?

Om via AcceptEmail te kunnen betalen met iDEAL moet u de beschikking hebben over een internetverbinding en een internet betaalrekening. In Nederland kan worden betaald met iDEAL vanuit ABN AMRO, ASN Bank, ING, Rabobank, RegioBank, KNAB, Deutsche Bank, SNS Bank, Tridos Bank en Van Lanschot Bankiers. 

Zijn er kosten verbonden aan AcceptEmail?

Nee, AcceptEmail is gratis. 

Is AcceptEmail veilig?

Ja, AcceptEmail heeft veel aandacht besteed aan de beveiliging van de dienst. Zij zorgen ervoor dat de afzender van de e-mails altijd kan worden geïdentificeerd via de e-mail authenticatie. Voor extra veiligheid wordt de informatie in het betaalstrookje in de e-mail via een aparte, streng beveiligde verbinding gecommuniceerd. Na het klikken op de betaallink door de ontvanger wordt het betaalproces altijd gestart vanaf de SSL beveiligde transactiepagina van AcceptEmail. Omdat AcceptEmail voor de betaling met iDEAL gebruik maakt van de internet- of mobiele betaalapplicatie van uw eigen bank is betalen veilig. 

Hoe kan ik me aanmelden voor AcceptEmail?

Wilt u gebruik maken van AcceptEmail? Vul dan het aanmeldformulier in. Nadat wij uw aanvraag hebben verwerkt ontvangt u hiervan een bevestiging via de mail.

Meer vragen tonen

Hoe herken ik een AcceptEmail?

Voor u en onze veiligheid zijn in de AcceptEmail een aantal duidelijke herkenningspunten ingevoerd:

  • Het logo van Acantus en van AcceptEmail is altijd duidelijk zichtbaar.
  • U ontvangt een AcceptEmail altijd rechtstreeks van Acantus (via acceptemail@acantus.nl)
  • In de AcceptEmail zit enkel informatie die tussen u en Acantus bekend is, zoals bijvoorbeeld: uw volledig naam en adres, een betalingskenmerk, het huurbedrag en de betreffende maand.
  • AcceptEmail is geen directe link naar iDEAL; u komt eerst op de pagina van AcceptEmail. Vanaf deze pagina kiest u via welke bank u wilt betalen.
  • Elke AcceptEmail bevat een beveiligd betaalstrookje, dat niet kan worden gewijzigd door de ontvanger.