Reparaties

Met elkaar maken we het veilig: Acantus voert reparaties en onderhoud zonder direct contact uit

De servicemedewerkers van Acantus en anderen die werken in opdracht van Acantus voeren alle reparaties en onderhoudswerkzaamheden zonder direct contact uit en met inachtneming van alle veiligheidsmaatregelen en de 1,5 meter afstand. Dit doen we uiteraard voor de gezondheid en veiligheid van huurders en medewerkers.

In dit overzicht kunt u zien hoe we er samen met u voor kunnen zorgen dat reparaties contactloos worden uitgevoerd.

Door het coronavirus pakten we tot nu toe alleen spoedreparaties op. Het is fijn om te kunnen melden dat we dit nu gaan uitbreiden en andere reparaties en onderhoud weer gaan oppakken. De reparaties die zijn blijven liggen, worden nu als eerste ingepland.

Inplannen van afspraken

Iedere huurder die de afgelopen weken een reparatieverzoek bij ons heeft gemeld, wordt gebeld. We maken dan telefonisch een afspraak wanneer een servicemedewerker bij u langs kan komen. Tijdens het maken van de afspraak vragen we u ook naar eventuele gezondheidsklachten leggen we ook uit hoe we werken en welke maatregelen we nemen. De komende weken gaan we iedereen bellen. U hoeft geen contact met ons op te nemen.

Inhalen

Het kan enkele weken duren voordat de reparatie plaats kan vinden. Er moet veel ingehaald worden. We zetten extra servicemedewerkers en uren in om de achterstand zo snel mogelijk in te halen. Ditzelfde geldt voor (uitgesteld) onderhoud.

Heeft u een nieuw reparatieverzoek?

Die kunt u telefonisch aan ons doorgeven. Hou er rekening mee dat we eerst de achterstand in moeten halen en dat het even kan duren voordat een nieuw verzoek ingepland kan worden. We begrijpen dat dit geen ideale situatie is. Toch vragen uw begrip en geduld. Spoedreparaties blijven we op dezelfde manier inplannen en uitvoeren zoals we de afgelopen weken hebben gedaan.

Samen veilig werken

Door de overheid en een aantal organisaties in de bouw- en technieksector is het protocol 'Samen veilig doorwerken' opgesteld. De richtlijnen die hierin staan gelden ook voor woningcorporaties. Ook Acantus houdt zich hieraan. Dit betekent dat we zowel binnen als buiten huis op een veilige manier kunnen werken aan reparaties en onderhoud. Zo kunnen we u zo goed mogelijk van dienst zijn.

Contactloos repareren

De servicemedewerker die bij u thuis komt, neemt veiligheidsmaatregelen:

  • Hij houdt 1,5 meter afstand en draagt handschoenen.
  • Hij vraagt of er iemand in uw huishouden gezondheidsklachten heeft. Als dit het geval is, gaat de servicemedewerker niet naar binnen.

We willen u ook vragen om mee te werken:

  • Wilt u de ruimte waarin de reparatie moet plaatsvinden goed bereikbaar maken?
  • Ook vragen we u en uw huisgenoten om tijdens de werkzaamheden naar een andere ruimte te gaan.